Hakuna Matata

2013-09-17
00:33:01

Med risk för att bli girig /S
Pappan befinner sig i Stockholm och här har det regnat och blåst större delen av dagen så jag och Selma har ägnat oss åt lite shopping på EM möbler där vi fyndade ljuslyktor och två kuddar till superpriser då de firade 5 år, och därefter åkte vi vidare till syster för fika och prat. För tredje dagen i rad så var det lite si och så med dagssömnen för Selmas del och det blev nog inte mer än 1,5-2 h sammanlagt så jag räknade med en lång kväll med en kinkig tjej och utan möjlighet till någon hjälp från pappan.Förstå då min enorma förvåning när jag lyckas lämna henne i vår säng sovandes efter att ha ammat när klockan var 21.30!! Trippade runt på tå första 40 minutrarna i väntan på att hon skulle vakna, gjorde mig redo för att själv kunna gå och lägga mig för när hon väl skulle vakna så jag slapp göra det till ljudet av hennes gråt.
Men det ögonblicket kom aldrig och nu sitter jag här ensam och vaken och bara njuter av att få vara själv lite. Eftersom det inte händer särskilt ofta (nästan aldrig) att hon sover på egen hand så har jag väldigt svårt för att gå och lägga mig, det känns lite som att jag kastar bort möjligheten till egentid, samtidigt som jag måste orka med morgondagen...

Men en liiiiiten stund till ska jag njuta av horisontalläget i soffan och ägna några minuter åt att läsa vidare i sista boken i Crossfiretriologin!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: