Hakuna Matata

2013-09-09
20:05:35

Dagarna rullar på /S
Dagar och veckor rullar på...
 
Förra veckan var vi på babyrytmik för första gången. Det var sånger, ramsor och dans  under en timmas tid, väldigt mysigt och Selma trivdes toppen. Imorgon är det dags igen, och det känns lite skönt att ha en aktivitet spikad varje vecka de kommande veckorna då man får lite variation i vardagen och man får träffa andra vuxna och bebisar vilket är lite skönt...
På onsdag kickar även BVCs arrangerade föräldraträffar i gång för några onsdagar framöver då fokus främst kommer ligga på babymassage men även lite annat.
 
Igår var vi på babysim för tredje gången och det var dags för Selmas första dyk! Jag var alldels för nervös för att våga vara den som doppade henne så den lotten föll på Tobias. De gjorde två dyk, första dyket gick superbra och hon reagerade knappt men efter det andra dyket åkte underläppen fram och hon blev lite ledsen, tror dock att det främst berodde på att hon var trött. Medan T gjorde iordning Selma passade jag på att hoppa i den stora bassängen och simmade några vändor och det var riktigt skönt. Jag blev riktigt sugen på att införskaffa ett simkort till badhuset här i stan och försöka komma i väg och simma 1-2 ggr i veckan. Men vi får se...
 
Jag som klagat på Selmas sömnrutiner... Jag tar tillbaka det! Det var perfekt att ha det så att hon somnade bredvid mig när jag lade mig för att sedan kunna flyttas över i egen säng, för de senaste 2-3 nätterna har damen nämligen börjat med att protestera så fort jag tar bort bröstet och därmed ligger och snuttar heeeeeela jävla natten... Hoppas verkligen att det är något tillfälligt annars kommer amningen inte att fortsättas med särskilt långt efter hennes 6 månaders dag!!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: