Hakuna Matata

2013-10-28
12:27:00

underbara mammaland /s
Idag är en sån där dag när jag bara känner mig lite extra lycklig samtidigt som jag funderar på vår min lilla bebis tagit vägen.Selma är ju så klart fortfarande en bebis men nu har vi börjat med gröt varje morgon, hon fick igår testa hoppgungan för första gången, hon "pratar" mer och mer och mer varierade, hon skiner upp tillsammans med andra barn, ålar sig på golvet så man ser att hon snart kommer fatta grejen och ta sig iväg på riktigt och det blir verkligen bara roligare och roligare att få vara hemma med henne då vi kan leka och interagera mes varandra på helt nya sätt!I helgen gick vi över till vintertid och jag har bestämt mig för att försöka nyttja det och försöka få Selma att somna lite tidigare om kvällarna. I två kvällar har hon nu lagt sig och somnat strax efter 20 även om jag fått natta om henne var 20-30e minut tills jag själv lägger mig. Min förhoppning är att hon ska gå in i djupsömn snabbare om jag bara fortsätter kämpa på så och offra mina kvällar i 1-2veckor tills vi verkligen skapat en ny rutin. Får jag fortfarande nätta om henne så ofta efter den perioden kanske jag lägger ner men jag vill i alla fall ge det en chans. Sådana kvällar är det guldvärt med smartphone då man ändå kan göra NÅGOT annat än att bara vänta tills det snarkar tillräckligt för att jag ska våga röra på mig :)
Selma i hoppgungan imorse :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: