Hakuna Matata

2013-10-16
15:33:29

Rolig och tråkig shopping /S
Idag har vi varit på vift större delen av dagen.
 
Klockan 10.30 hade vi nämligen bestämt träff med våra mamma/bebis-vänner för att ta en gemensam promenad till IKEA för lite shopping och lunch. Min söta lilla dotter fortsatte för en gångs skull sova efter att jag gått upp så jag hann duscha och göra mig klar i lugn och ro så som jag kunde göra när hon var mindre.
Vi fick en mysig dag tillsammans även om det inte blev så mycket på shoppingfronten. Vi fick i alla fall med oss små söta fingerdockor, och en liten skrivbok hem.
 
Väl hemma hämtade vi bara Pepsi och begav oss mot skogen för en promenad med honom. Det har varit väldigt grått ute idag men luften är så härligt krispig nu när det börjar bli kyligare och fuktigare så det gjorde mig absolut ingenting att gå en promenad till.
 
Ikväll ska jag till Bergvik en sväng för andra kvällen i rad. Igår hetsade jag runt där i jakt på kläder passande för begravning, en uppgift som börjar kännas lite lätt omöjlig! Till slut kom jag i alla fall hem med ett par svarta jeans och en svart tunika. Byxorna känns rätt men tunikan känns inte 100% bra kanske...Förutom det blev det även ett par strumpbyxor till Selma. Jag köpte storlek 74/80 då det är hennes nästa storlek och det känns så trist och köpa något som bara passar precis just nu, men väl hemma så mätte vi lite snabbt och såg att de var nästan mer än en decimeter för långa! Så det blir retur på dem idag och kanske att jag kör en snabbavvscanning på en annan tunika/blus som jag kan ha. Känns lite lättare nu när jag trots allt hittat något att ha nertill. Förutom det måste jag investera i en vattenfast mascara då det var något jag totalt glömde bort!
 
Begravningen äger rum på fredag. Det var en väntad bortgång men det gör ju så klart inte saken så mycket bättre. Jag håller tummarna för att Selma ska vara på strålande humör eller kanske att hon kan tänka sig att sova sig igenom det hela men det känns tveksamt att jag kommer ha den turen. I värsta fall får vi väl helt enkelt lämna kyrkan under begravningen och bara delta på minnesstunden efteråt.
 
Nu ska jag bara sitta i soffan och njuta av ensamheten en stund medan Selma sussar ute i vagnen, ha en härlig dag allihop!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: