Hakuna Matata

2013-11-14
21:07:25

Pengar på vänt /L
Vi har varit i en långvarig arvsprocess nu. Vi närmar oss 2 års jubileum.
För snart 6 veckor sedan fick vi sista checken och lämnade in den, hela den processen där orkar jag inte gå in på men det har inte varit lätt det heller. Man trodde att år 2013 och två i-länder så skulle en check inte vara några problem att få överfört. I alla fall så tog J idag kontakt med ansvarig, som visade sig efter all denna väntan ha spärrat checken för flera veckor sedan. Vi har alltså väntat i 6 veckor på pengar som aldrig var på väg. Det som irriterar något så enormt är att personen i fråga aldrig tyckte det var lämpligt eller NORMALT att höra av sig till mottagaren dvs oss att checken var spärrad. Väldigt sjukt också att inte banken kunnat sett detta när vi bett dem spårat checken flera gånger för att se vart i processen vi låg.
 
Jag.är.så.trött.på.andra.människor.just.nu.
 
Så jag sitter nu och ber till gode gud att A) Denna människa, som vägrar vara samarbetsvillig, ser till att föra över pengarna så snabbt som möjligt, vi lever trots allt i 2013. B) Att NAV aka "försäkringskassan" betalar ut mina sjukpengar utan problem C) Att mammapengarna godkänns på första försök (vilket de sällan görs).
 
Annars blir det en jävligt tuff jul...
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: