Hakuna Matata

2013-11-18
10:45:00

Modell för en timma /S
Igår hade vi en jättemysig dag!
Efter en lång frukost tillsammans packade vi och klädde oss för en förmiddag i skogen. Min ena syster med familj kom strax efter 11 och vi promenerade mot skogen. Selma somnade efter bara 1 minuts promenad, min lilla tröttis!
Efter ca 1 km promenad svängde vi in på en stig som leder till skolskogen, en mysig plats som används flitigt av ena förskolan i närheten som har en avdelning med utomhuspedagogik. Medan Selma sov gott i vagnen och de andra barnen lekte förberedde vi en brasa för korvgrillning. Det blev en mysig stund om än lite kylig efter en stund då jag var lite dålig på att aktivera mig.
 
Väl hemma igen var det dags för Selma att byta om, och ena hörnet av vardagsrummet förvandlades till en ministudio då min svåger skulle hjälpa oss fånga vår dotter på kort, med det främsta målet att få ett lämpligt kort att skicka ut som tackkort. Jag hade räknat med att Selma skulle tröttna ganska fort men han fick faktiskt plåta en lång stund och det blev kort både i dopklänning, vanlig klänning, med Pepsi, utan kläder med bara guldhalsband och kort utan något allt på henne. Senare på kvällen fick jag ca 300kort som tagits och jag kände nästan att jag blev tårögd när jag gick igenom korten... så himla många fina kort! Om man har möjlighet skulle jag verkligen kosta på en fotograf om man inte har turen att känna någon som är duktig på att fota. Vi har ju besökt en fotograf som tog vanliga klassiska porträttkort men det här blev något helt annat då vi dels fick många varierade kort och det var både närbilder och bilder på hela henne.
Tanken är att vi nu ska välja ut våra favoriter som han sedan ska ägna lite mer tid åt att putsa till, men det känns som att han kommer få tillbaka över 100 kort :p
Det fanns även några kort jag kan tänka mig att göra en canvastavla av som får pryda en vägg men vi får se, förslaget jag fick var också att försöka ta liknande kort som då kanske blir ännu bättre. Tyvärr lyckades vi inte få något riktigt klockrent kort på pepsi och Selma tillsammans. Vi fick några fina men det var ju inte helt lätt då Selma började bli lite småtrött och Pepsi trivdes väl kanske inte superbra utan såg mest ut att längta därifrån medan Selma klappade och kände på honom, så jag ville inte plåga honom utan nöjde oss bara med några få kort innan han fick gå...
 
 
Ett av korten på Selma och Pepsi (Selmas ansikte är givetvis inte suddigt egentligen)!
 
Nu hör jag en dam som börjar bli trött och i behov av en liten förmiddagslur!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: