Hakuna Matata

2013-05-17
15:45:13

Sommarvärme /S
Idag är det sommarkänsla!
Solen skiner och termometern har visat på +25 grader ute under dagen. Tyvärr är det inte en särskilt behaglig värme då det är väldigt kvavt, men ändå! Jag slet på mig mina enda par trekvartsbyxor som passade ur shorts/kjol/trekvartsbyxahögen då jag var så himla varm på förmiddagen.
Någon påstod att man har samma hormoner i kroppen under amning som under klimakteriet - ingen aning om det är sant eller ej, men herrejisses vad jag kan bli varm!!
 
Natten har varit helt perfekt och jag hoppas att de fortsätter i samma stil då Selma bara vaknade en gång vid halv 3 för en nattamning, för att sedan sova ända till klockan hann bli 6.20 innan hon väckte sin mamma igen för nästa amning. Trött känner jag mig ju mer eller mindre jämt sedan hon anlände då man trots flera timmars sömn på nätterna får sin sömn avbruten med 2-4 timmars mellanrum - men just idag känner jag mig nästan pigg!
 
Dagen började med lite städning här hemma då min farmor och farfar skulle komma på fika och för att träffa vår Selma för första gången. Nu när de har åkt passar Selma och T på att ta en powernap på sängen och jag ska gå ut och fortsätta läsa  i min nya bok som jag precis påbörjat, Sylvia Days För dig blottad. Jag har bara hunnit börja i boken och därmed inte fått någon uppfattning om den ännu, men jag har ju lite förhoppningar efter bloggkollegans recensioner.
 
Ikväll ska T på jobbets sommarfest så jag, Selma och Pepsi ska roa oss på egen hand. Min förhoppning är att vi har en trött liten tjej här hemma ikväll så att lilla jag kan få sjunka ner i soffan och se de senaste avsnitten av Greys Anatomy och Vampire diaries kanske :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: