Hakuna Matata

2013-05-27
12:55:19

Mors dag och nytt personbästa /S
Nu känns det verkligen som att sommaren har anlänt!
 
Helgen som gått har varit jättehärlig med gårdagen som ett perfekt avslut med sol och värme utan den äckliga fuktiga luften som varit de andra dagarna. Jag fick en bra mors dag som inleddes med en bra natt där Selma somnade om efter varje amning förutom den sista på morgonen men då fick pappan ta över så jag fick sova vidare.
Därefter blev det en förmiddag i trädgården där T slet och kämpade vidare med vår blivande odlingshörna medan jag ägnade mig åt bokläsning större delen av tiden.
Vid lunchtid kom Ts föräldrar och mormor och det blev fika på altanen i skuggan. Det var Selmas första möte med sin farmorsmor och jag passade på att ta lite kort av de fyra generationerna. Jag har nämligen insett att vi är urusla på att ta kort! Jag har haft två stunder där jag knäppt av massor av kort på henne och något enstaka kort där emellan men vi har inte tagit nästan några kort på vardagssituationer (inte för att de är så många än då hon mest äter och sover) eller henne tillsammans med andra, jag tror knappt det finns något kort på henne och mig tillsammans, eller henne tillsammans med sin pappa!
Så nu ska jag verkligen försöka bli bättre på att ta med kameran och dokumentera mer av hennes möten med släkt och vänner, och vardagsstunder med sin pappa och mig.
 
För att återgå till mors dag så åkte vi sedan vidare mot mina föräldrar för att fira min mamma och grilla och fika tillsammans. Tyvärr valde solen att försvinna under den stunden så det var inte jätteskönt!
 
Firandet av mig själv fick stå tillbaka lite då vi nästan inte var själva nästan något. Jag fick veta att Selma beställt en present till mig som inte anlänt så jag får vänta på min första mors dag-present någon dag till!
 Selma valde att sova i stort sett hela dagen igår så imorse vid amningen kl 4.30 hade jag en pigg tjej i två timmar framöver och en väldigt trött mamma! Inte sov hon särskilt mycket längre när vi väl fick gå och lägga oss igen då hon tyckte det var dags att gå upp när klockan slog halv 9! Trots tröttheten så lyckades jag slå nytt personbästa under dagens promenad. Eftersom jag var trött så blev det ingen powerwalk direkt, men vad gäller promenadsträcka så utökades sträckan från 3 km till närmare 4-4,5 km! Så skönt att känna att det går framåt hela tiden :)
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: