Hakuna Matata

2013-03-10
18:34:24

Varför det är värt de där hundralapparna... /S
Den sista tiden har jag känt mig så färglös både vad gäller ansiktsfärg, bryn och ögonfransar trots den dagliga sminkningen som går till på samma sätt som alla andra dagar. Ansiktsfärgen har jag försökt bättrat på genom att vistas i den härliga solen och genom ACOs brun-utan-sol-creme.
 
Bryn och fransar brukar få sig en färgomgång lite då och då tack vare att jag har en bekant som jobbar med det. Nu var det dock länge sedan vi träffades och då jag inte tror det kommer bli av inom en snar framtid så fick hemmafärgen åka fram. Det är inte ofta jag färgar brynen hemma men ibland när jag börjar bli desperat så åker den på, och nu var ett sådant tillfälle.
 
Jag gjorde som jag brukar - på med färg, låt sitta, och tvätta bort efter 5-10min. Den här gången gick dock något snett för när jag torkade bort färgen så var det två svarta, håriga larver kvar där mina bryn brukar vara - åtminstone såg det så ut!!! Jag VET att färgen kan sätta sig lite i huden om man är torr men det brukar gå att få bort efter en liten stunds skrubbande, men idag satt det som berget!!! Jag kände hur paniken började komma krypandes och sprang in i köket och skar upp en liten citronskiva och gnuggade mot brynen då citron brukar få bort det mesta, men inte denna gång... jag smetade på den fetaste handkräm jag har i hopp om att lite efterfuktning skulle få färgen att släppa... meeeeen icke!! Till slut blev jag verkligen desperat och lyckades hitta aceton som jag hällde på en bomullstuss som jag sedan gned frenetiskt så det brände i huden och då äntligen släppte det mesta!!
Sen fick det bli en omgång med pincetten innan brynen såg helt okej ut.
 
Det känns som att de blev lite onödigt mörka men det är alltid så vid första anblick, tar någon timma innan man vant sig + att det ser bättre ut när fransarna fått lite mascara på sig....
 
Men hjälp säger jag bara... att gå till kära A-S och få det här gjort känns nu ännu mera värt pengarna...
 
Jag är för feg (och lat) men annars hade jag gett er en bild på de långa tjocka larverna jag hade till bryn där en stund!!
Taggar: brynfärgning;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: