Hakuna Matata

2013-03-15
18:22:16

Nya planer /S
Efter en tuff vecka med trötthet både i kropp och knopp så bestämde jag mig nu under eftermiddagen för att följa kollegans råd att stanna upp och lyssna på kroppen, med andra ord får det idag bli en kväll på hemmaplan istället för middag på stan med kollegorna. Känns lite trist men också ganska skönt när man väl tagit beslutet för orken finns inte riktigt att sitta och vara social, att göra sig iordning. Det kändes lite lättare att ta ett sådant beslut när två andra kollegor redan gett återbud pga trötthet.
Jag får väl helt enkelt försöka styra upp en miniafter work innan jag går hem om 6 veckor (!!!)...
 
I övrigt så börjar jag äntligen känna mig ganska med i graviditeten även om en del återstår att göra/köpa. Jag hoppas att vi kan bocka av några sådana saker under helgen. Under veckan har jag i alla fall budat hem en liten gosig kofta till Liten. Har letat massor i butikerna men utbudet av koftor som är i könsneutrala färger och former är verkligen minimalt. Jag hittade i alla fall precis en sådan jag tänkt mig på Tradera till slut som blev min för totalt 45 kr - typiskt nog hittade jag en likadan med matchanda gosiga byxor på H&M dagen efter jag vunnit! Men nu har jag fått hem tröjan och den var jättesöt och kostade mig en tredjedel av vad setet på H&M skulle kostat mig. Det känns också som att vi börjar närma oss ett beslut gällande spjälsäng, och når vi inget beslut får så tar vi över systersonens gamla helt enkelt!
 
Mina funderingar just nu är vad jag ska investera i till mig själv för första tiden efter förlossningen. Många tipsar om stora sköna och mjuka kläder men jag äger inga sådana riktigt. Mina mammakläder består av tajta jeans eller leggings och vad gäller mjukiskläder har jag hittills klämt mig i mina gamla träningsbrallor som dock börjar sitta lite väl tajt över magen. Det känns svårt att köpa mjukiskläder för tiden efter då jag inte är så sugen på att köpa mammavariant. Jag antar att jag får försöka ta mig ner på stan någon dag och leta vanliga mjukiskläder med mycket stretch som passar en stor mage men även tiden efter. Man vill ju inte lägga för mycket pengar då en del varnar för att man ska blöda igenom... 1-2 amningsbh bör man väl också ha från start om man har förhoppningar om att kunna amma, men det känns ännu svårare att prova ut då jag gissar att brösten kommer växa ganska mycket när de väl börjar producera mjölk. Jag fick tips av barnmorska om att en handflata ska få plats om jag köper bh nu innan så jag får väl testa det helt enkelt...
 
Idag går jag in i vecka 32+0 och det börjar verkligen gå upp för både mig och T att det snart är dags, snart är det inte en mage jag kommer sitta och klappa och mysa med, utan snart kommer jag faktiskt få hålla vår bebis i mina armar <3
Jag mår fortfarande bra även om det börjar bli tungt. Den stora förändringen den senaste veckan är nog att jag börjat känna av sammandragningar, och att jag börjat samla på mig lite vätska...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: