Hakuna Matata

2013-01-28
14:26:15

Vägen tillbaka /S
Första symptomfria dygnet avklarat!
 
Magsjuka är verkligen inget roligt att få, ännu mindre kan jag tala om att det är att få det när man är gravid i sjätte månaden och man har en liten parvel i magen som lever rövare när du mår som mest illa.
Fördelen är ju att det oftast är snabbt övergående, för min del var det över på 6-7h men nu efter ett symptomsfritt dygn så är man fortfarande sliten. Den korta lilla morgonrundan jag brukar gå med Pepsi tar vanligtvis ca 25-30 min men idag tog det nästan dubbelt så lång tid  att ta sig runt. Jag är därför riktigt glad över att jag valde att sjukanmäla mig även imorgon för att få ytterligare en dag att komma tillbaka på banan både vad jag gäller mat och energinivå.
 
Jag får också lite tid på mig för att vänja mig vid mitt nya fina utseende. Magsjukan gav mig även fina små röda prickar i ansiktet, och blodbristningar i ögonvitan. Först blev jag lite nervös men efter att ha ägnat mig en stund åt google så blev jag lite lugnare då det tydligen kunde hända att man fick små blodbristningar då blodtrycket blev lite förhöjt - något som det förmodligen blivit i samband med magsjukan och graviditeten. Prickarna i ansiktet kan jag ju täcka över med hjälp av lite smink, men högra öga har nu "blodfläckar" här och var på ögonvitan som inte ser så vackert ut och det kunde tydligen dröja upp till 14 dagar innan det försvinner...
 
Nu ska jag fortsätta ägna mig åt vila innan jag tar tag i tvätthögen som växt sig enorm...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: