Hakuna Matata

2013-01-09
22:33:07

Oskyldig?
Ni har väl knappast missat nyheterna kring kaoset i den amerikanska staden Steubenville där en flicka blivit våldtagen av några grabbar från lokala fotbollslaget. Staden är delad mellan dem som tycker flickan ska få rättvisa och de som tycker pojkarna är oskyldiga (gärna baserat på tanken att sport-hjältarna inte kan göra något så hemskt).
 
Jag tror helt på "oskyldig till motsatsen bevisats" MEN det är idag väldigt lätt att googla sig fram till de bilder, tweets och videos idioterna gjort av sig själva - bevis för sitt brott.
Skrämmande att det finns pojkar med sådan kvinnosyn (MÄNNISKOSYN). Man kan inte förstå. 
Jag vet inte vad jag skulle göra som mamma om min son gjorde så mot någon annan. 
 
Det är så att man blir mörkrädd.
 
Taggar: Big Red Football, Kvinnosyn, Människosyn, Nyheter, Oskyldig, Rättegång, Rättvisa, Steubenville, Våldtäkt;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: