Hakuna Matata

2013-02-19
19:45:08

Är man knäpp...
... om man i sjunde månaden helt plötsligt kommer på att man inte kommer att vara gravid för alltid?
 
Det är verkligen helt sant när jag säger att jag precis insåg att jag inte kommer att vara gravid under sommaren! Jag har vant mig så vid min nya kropp och dess kalaskula som T kallar den, att jag först nu insåg att det nog inte är så stor idé att köpa på sig så mycket mer mammatröjor. jag har förvisso knappt köpt något och jag märker att jag saknar kanske 1-2 tröjor till nu när magen börjar blir större. Men det kommer ju en tid därefter! När Liten är ute någon gång under maj månad. Jag blev lite nyfiken på att se hur vår/sommarmodet kommer se ut, och till min stora lättnad verkar det finnas gott om överdelar med lös passform - stora t-shirts, blusar, luftiga tröjor.... värre verkar det vara med underdelar men jag kan tänka mig att det framför allt är upptill man gärna har lite större tröjor då jag räknar med att min mage fortfarande kommer att vara stor ett tag efter förlossningen + att man kanske lagt på sig några extrakilon som inte kommer försvinna i en ögonblinkning...
 
 
 
Jag känner verkligen hur jag längtar efter maj månad mer och mer, att få hålla vår lilla bebis i famnen och att påbörja resan tillbaka till MIN kropp, där man kanske kan få gå promenader i ökat tempo och allmänt känna sig smidig igen. Att få njuta av första sommaren i vårt hus och i vår härliga trädgård, att sitta och mysa i skuggan av äppelträdet med VÅRT barn...  Kanske blir det inte alls så härligt som jag tänker det i mitt huvud - kanske blir det istället en repris av föregående sommar med regn, regn, och mera regn, en kropp som tagit rejält med stryk av graviditeten och en skrikande bebis med kolik - men jag föredrar att tänka i mer positiva banor tills den dagen verkligen kommer....
 
 
Tröja
Skjorta

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: