Hakuna Matata

2013-12-12
09:39:45

Stolt mamma /S
Två nätter i rad har nu vår duktiga tjej, inte bara sovit i egen säng utan också, sovit i sitt eget rum! Som med allt annat var jag inställd på att det skulle bli en kamp och jag laddade med tålamod, förberedde för nattröst genom att ställa in en fåtölj med en filt, hängde fram morgonrocken men de här två nätterna har jag istället fått sova hela nätter ostört för att vakna vid 7-8 av att hon ligger och pratar med sig själv och lyssnar på sin Tummenspeldosa som hon själv drar igång - bästa starten på dagen!
 
Är det något jag lärt mig under mina 7,5 månad som mamma så är det ju att bara för att det går superbra nu så betyder det ju inte att det är så det kommer vara nu i fortsättningen men det var ändå skönt att det började så här då hon därmed tydligt känner sig trygg i sin säng.
 
Eftersom hon knappt vistats i sitt rum så har vi heller inte lagt krut på att få det färdigt, men nu står sängen på plats och när vi suttit där inne och läst nattsaga och myst med vällingflaskan så blir det väldigt tydligt att det inte är klart så det är nästa projekt! Lådan med kläder ska bort, leksaker som inte är anpassade för henne just nu (smålego bland annat som kusinerna leker med) ska ut, tavlor ska upp på väggarna, en fin väggdekoration/vinyl ska inhandlas och sättas upp och IKEAs fina sänghimmel ska inhandlas och sättas upp.
 
Men det är inget vi ska göra just idag, idag blir det istället en lugn hemmadag innan jag och Selma ska bege oss mot mitt jobb för att mysa till årets lussefirande. Därefter får vi se om vi kanske åker och hämtar upp pappan för att åka vidare och titta lite på bilar då vi MÅSTE sätta fart där. Framför allt börjar det bli hög tid att byta ut Selmas babyskydd då det börjar se lite obekvämt trångt ut nu när hon åker i overall, men helst hade jag velat ha en ny bil först då inte alla bilstolar är optimala i alla bilmodeller. Men vi får väl se vilken ordning inköpen hamnar i...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: