Hakuna Matata

2013-12-09
22:11:01

Somna utan gråt /S
Nej, jag har fortfarande inte fått tummen ur och köpt boken och nu vet jag inte om de behövs längre för idag hände det!
Vi gjorde som vanligt, lite bokläsning innan det blir välling i famnen för att sedan lägga ner henne i hennes säng (något vi gjort den senaste veckan). Det sistnämnda brukar följas av gråt och skrik och det har verkligen gjort ont i hjärtat att se hennes ledsna ansikte när hon tittat på mig genom spjälorna och man känner sig så grym, nästan som att man satt henne i ett fängelse. Men idag skrek hon i två sekunder sen slutade hon och bara snosa lite på min hand, pratade lite, titta på mig och log och la sig sedan tillrätta, slappnade av och somnade! Jag behövde inte buffa, gunga på sängen, sjunga eller något, det enda jag gjorde var att låta min hand vila tungt på hennes rygg.
 
Det var verkligen helt fantastiskt, det är precis den målbild jag haft alla dessa kvällar av gråt och skrik! Nattningen igår var som de varit tidigare men det ovanliga var att det följdes av att hon sov hela natten ända fram till 8.30 imorse då jag hörde hur hon drog igång sin speldosa och låg och pratade glatt med den. Med andra ord vaknade jag helt utsövd till världens bästa ljud, en nöjd dotter som sovit gott en hel natt för första gången på flera månader . och att detta följs upp av en drömnattning efter en dag med mys tillsammans med mammavänner och bebisvänner, det gör det här till en näst intill perfekt dag, det enda som saknats är T som är på jobb i Stockholm igen..

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: