Hakuna Matata

2013-04-10
16:07:00

Första träffen /S
Idag var vi alltså på vår första föräldragruppsträff och det var nog ungefär som jag förväntat mig... ett rum fyllt med nervösa förstagångsföräldrar som sneglar i smyg på varandra. Lite nervösa skratt och prat kring våra olika erfarenheter av graviditeter. Skönt nog blev vi uppdelade så alla pappor fick diskutera sina erfarenheter och vi blivande mammor fick prata om våra - kändes lite mer avslappnat under den stunden. Vi var alla i ungefär samma åldersspann, dvs 27-30 år, någon som var något år yngre, och någon var lite äldre. Det fanns någon/några som jag kanske eventuellt skulle gissa på att jag kan klicka med om man lär känna lite bättre, och några som man inte alls kände någon kontakt med. Det var tyvärr ganska få av oss som var pratglada så några vidare diskussioner blev det inte idag i helgrupp, mest en obekväm tystnad när barnmorskan försökte få till lite diskussioner, eller att någon offrade sig och sa åtminstone en sak. Förhoppningsvis blir det lite mer fart på alla under nästa veckas träff!
 
Idag tror jag också att min mage ramlat ned! Det känns som att den sjunkit ner ganska rejält sedan igår - vet inte om det är inbillning eller ej. Det känns i alla fall att vi närmar oss BF med stormsteg och helt plötsligt känns det som att det är dags att se över sina vanor. Det är nämligen så att jag i stort sett gett efter helt för det enorma sockersug jag går runt med - det blir godis flera dagar i veckan, och varje morgon startas med en mugg varm O'boy och en macka av det vitaste slaget med någon ostskiva - allt annat än nyttigt med andra ord. Nu har jag på något vis gett upp mina försök att hålla viktuppgången under kontroll (just nu ca + 12kg) men jag inser ju att det kommer bli svårt att bryta detta vanemönster efter förlossningen - för sockersuget lär väl knappast försvinna efter förlossningen med sömnbrist och omställningen till det nya livet som småbarnsförälder! Jag ger mig själv 1 vecka till, sedan när jag går hem får det i alla fall bli lite begränsningar då jag förmodligen kommer röra mig mycket, mycket mindre än vad jag gör när jag jobbar!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: