Hakuna Matata

2012-09-04
21:06:52

Vad var det man sa om skomakarens barn....? /L
http://www.picasion.com/

Det första jag har lärt mig i arbetet med barns medbestämmande är att aldrig sig "nej". Men det är lättare sagt än gjort. Vad säger du till en 14 månaders istället? "Nej" är ju det första han lärt sig. Numera lyssnar han inte på det men det är ju en helt annan sak...
 
Mitt lilla hjärta har utvecklat en egen vilja som aldrig stämmer överens med mammas vilja. Ska mamma till höger ska lilleman till vänster. Ska mamma servera mat ska lilleman inte ha. Tar mamma bort maten ska lilleman ha igen. G.a.h.h.h. Jag sa på jobbet att jag har inte alls samma tålamod hemma som i mitt arbete. Jag fick som svar "Då vet du att du är professionell på jobbet i alla fall". Det är ju alltid positivt ;)
Taggar: Barn, Föräldraskap, Pedagogik, Uppfostran;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: