Hakuna Matata

2012-10-17
19:37:55

Intensivt!! /S
Just nu är det riktigt intensiva dagar....
 
Först är det jobb hela dagen, sedan kasta sig in i bilen och åka mot huset för att sätta igång med målningsarbetet!
Husaffären blev helt färdig i måndags och vi åkte dit direkt när allt var klart på banken. Det var helt underbart skönt att få sätta nyckeln i dörren och kliva in i vårt nya hem. Efter att T bjudit mig på tidig lunch skjutade jag tillbaka honom till jobbet och själv åkte jag mot huset för att förbereda för målande, och sedan dess har vi hållit igång och vi har härligt nog hunnit med MASSOR!!
 
Vi har målat takat i vardagsrum, hall, stora sovrummet och köket, vi har förvandlat det hemska, mörka vardagsrummet från gult, till en ljus grå färg med liiiiiiite inslag av lila, Vi har hunnit måla första omgången av två i köket och förvandlat väggarna till vita med en blågrön fondvägg istället för beige med chilifrukter och en bård med brödlimpor och morötter, och vi har hunnit spackla alla hål i stora sovrummet och hallen där vi också plockat bort alla lister för att kunna måla vitt. Det låter kanske inte så mycket men då vi jobbat kvällar enbart förutom idag då T, hans pappa och min pappa tog ledigt för att jobba hela dagen...
 
Imorgon ska köket färdigställas och jag hoppas vi hinner måla hallen minst en gång för sedan måste vi ju även hinna med städning innan stora flyttlasset går på lördag!! Sovrummet ska tapetseras men då vi inte haft tid att välja ut tapeter och det inte finns tid kvar till att tapetsera så får det vänta trots att vi redan spacklat väggarna, men det kommer att göras inom en 2 veckors period, och då är det skönt att ha grovjobbet gjort.
 
Önskar att jag hade lite bilder men det har helt enkelt inte funnits tid. Vi har i alla fall försökt att dokumentera lite "före-bilder", men det får vi ta en annan gång. Nu ska jag se på Hart of Dixie och sen ska jag banne mig sova :p
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: