Hakuna Matata

2012-10-10
12:28:58

Ibland har man svaret rakt framför näsan på sig själv /S
Efter att jag skrev mitt inlägg igår så kändes det så tydligt....
 
Därför blev det imorse ett samtal till jobbet - för att gå och jobba i en småbarnsgrupp med en ond rygg är riktigt korkat, och att dessutom gå och göra det när man är halvkrasslig är ännu mer korkat.
 
Det jobbiga med att vara hemma med en ond rygg är ju att man mår okej i övrigt vilket gör att man ganska snabbt tröttnar på att vara hemma och vila, samtidigt som det känns lite förbjudet att gå ut när man är sjukanmäld på jobbet. Att bara ligga och lata sig är inte heller ett alternativ med den ond rygg, istället rekommenderade sjuksköterskan jag sjukanmälde mig till att ha en aktiv vila med flera korta och lugna promenader, och att undvika lyft och vridningar av ryggen - passar ju bra när man har en hel lägenhet att packa ner i kartonger :p
 
En annan jobbig grej är att jag alltid har unnat mig massa gott när jag varit hemma och vart sjuk men nu har jag ju mitt lilla godisförbud som gått riktigt bra, men hjälp vad jag är godissugen just nu!!!!
 
Nu ska jag snart åka iväg och handla hem lite mat, så det är väl bara att hålla tummarna för att inget "förbjudet" slinker med ner i korgen :P

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: