Hakuna Matata

2012-10-28
01:24:00

Att bli chockad /L

Idag ringde min mor mitt i middagen och sa att hon skulle lägga ut en bild på Facebook som hon ville att jag skulle se. Tänkte mest att det handlade om något hon köpt, som det brukar vara. Men istället är det en bild på henne och sambon med texten om att de idag blivit man och hustru. Gissa om chock.

Tydligen hade de planerat denna hemlis i tre veckor utan att yttra något till någon. Min kära bror och mormor fick lyckan att delta.
Mina känslor var/är blandade. Jag visste att detta var vad mamma ville och jag visste att tanken fanns där så jag är jätteglad för deras skull men en bit av mig är så otroligt besviken att jag inte fick veta någonting. En väldigt stor bit faktiskt. Jag förstår inte varför hon inte ville ha med mig? Jag har aldrig känt mig så utanför min egen familj som jag gör idag. Jag hade förmodligen inte kommit nu för Lilleman är sjuk men jag hade ändå fått vetat. Men när det bara har varit vi tre i alla år så är jag den enda som inte får veta så känns det i hjärtat. Istället får jag reda på det på Facebook samtidigt som alla andra. Jag trodde aldrig mamma skulle göra så mot mig och jag trodde bättre om vår relation.

Lusten att flytta till Sverige för att vara nära släkt och vänner är som bortblåst. Varför ska jag ens försöka?
Jag ska försöka komma över det här men jag är så jäkla besviken på att bli bortvald och känna mig så otroligt oviktig att det gör ont i hjärtat.
Jag förstår inte...

Jag försökte dölja min besvikelse under telefonsamtalet men min mor hörde nog tyvärr. Känns ju jäkligt kul att vara rena glädjedödaren vid bröllopsnyheter men det valde hon själv. Nu ska jag slicka såren. Bädda in den djupt som jag brukar och gå vidare. Gjort är gjort.

God natt


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: