Hakuna Matata

2012-11-21
22:51:23

Barnböcker /L
I vårt yrke läser man ett antall barn böcker. Till slut kan du historierna utantill och man lär sig använda röster, mimik och göra högläsningen mer levande. Att läsa för barn är bland det bästa jag vet.
Till min glädje har min son börjat bli allt mer intresserad av böcker. Just nu handlar det mest om att han ska bläddra själv, hans eget fotoalbum är mest populärt. 
 
Här är några av mina favoriter till högläsning med barnen i barnehagen, och som jag upplever att de också älskar.
 
 
 
 
.... och den absolut bästa boken som jag får läsa om och om igen är Bockarna Bruse på badhuset. Otroligt rolig i högläsning! 
 
 
Har du några tips?
Taggar: Barn, Barnböcker, Bjørn F Rørvik, Böcker, Högläsning, Julia Donaldson, Läsa, Pedagogik, Stephanie Blake, Stina Wirsén;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: