Hakuna Matata

2012-05-24
20:06:19

Man ska ju inte klaga meeeeeen... /S
...herregud vad det är varmt!!

Jag håller på att avlida på jobbet. Vi har sett till att verkligen ta vara på det fina vädret genom att vara ute så mycket det bara går, och en annan anledning till utevistelsen är att det helt enkelt är helt olidligt att vara inomhus! Igår hade vi 27 grader varmt i skuggan ute, och 27,5 grad varmt inne. Det skiljer förvisso bara en halv grad men utomhus bjuds det i alla fall på lite svalkande vindar medan luften står helt still inne. Puh... men det är ju det här jag har väntat på sol, sommar och värme, så jag gör mitt bästa för att inte klaga.

Det positiva med det här fantastiska vädret är att jag kan cykla till jobbet utan att behöva oroa mig för att behöva trampa i regnet, och det ÄR faktiskt riktigt skönt att få trampa hemåt på eftermiddagen i bara linne. Jag känner också hur det går lättare och lättare att cykla, och det är ju alltid lika kul att känna att träningen ger resultat!

I övrigt händer inte mycket. Vi är fortfarande mitt i semesterplanerandet som går alldeles för långsamt! Vi har egentligen bestämt var vi vill åka vilket är västsidan av Sverige ner mot Skåne för att sedan åka längs Skånekusten och åka upp mot Kivik för att sedan styra mot Göteborg med Bruce Springsteen-konsterten som avslut men vi har inte fått tummen ur att boka boende vilket vi borde gjort för länge sen... bara att hoppas att inte allt är uppbokat redan!

Vad gäller knät så är humöret liiiiite bättre. Om knät är bättre eller ej kan jag inte riktigt svara på... det är ingen svullnad längre men de där tråkiga huggsmärtorna som jag kände i början har jag börjat känna igen vilket nästan känns ännu jobbigare då det lite grann känns som att vara tillbaka på ruta 1. Men jag ska ta det lugnt resten av veckan så får vi se om jag kan köra igång med träning i nästa vecka igen, annars får det bli ett samtal till sjukgumnasten. Hon har berättat för mig att det finns en operation att göra men då är rehabiliteringstiden på 8-9 månader och det är tydligen en tuff sådan och det verkade inte som att det var något hon rekommenderade i första hand så jag hoppas på att kunna fixa det här utan operation :(

Nu ska jag smita ner i tvättstugan innan jag ska sätta mig på balkongen för lite bokläsning, ha en skön helg!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: