Hakuna Matata

2012-06-03
22:38:00

Helg=Energipåfyllning /S
En lugn helg har passerat och det var precis vad jag behövde!
Den senaste tiden har jag varit så himla trött - från det att jag vaknar på morgonen tills jag ska gå och lägga mig igen på kvällen, för då kommer all den energi över mig som jag saknat hela dagen och jag ligger där klarvaken! Det är en riktig trötthet, inte bara att man känner sig seg utan det känns som att jag inte sovit på flera veckor. Jag försökte intala mig att jag bara kände mig trött och att det inte syntes på mig, men när jag tvättade händerna på ett barn i veckan så råkade jag få syn på ett lik i spegeln ovanför handfatet så tyvärr står det tydligen TRÖTT i ansiktet på mig med stora bokstäver.

Med andra ord har helgen varit enormt efterlängtad! Det blev filmkväll två kvällar i rad - i fredags såg vi The vow som jag redan berättat om och igår blev det The Descendants, och för en gångs skull var tyckte vi båda om filmerna och det var två filmer som väckte många tankar och som fick en att stanna upp och vara tacksam för att man delar livet med världens finaste människa och att vi är friska och mår bra.

Igår spenderade vi eftermiddagen på dop när Ts kusinbarn skulle döpas. Det var mysigt då vi inte ser hans släktingar så där jätteofta och det är en härlig släkt med mycket värme i. Lilla kusinbarnet var så söt med stooora ögon och Ts kusin hade gjort ett toppenjobb i församlingshemmet med god mat, gott fika och fin dukning som väckte en del idéer att kanske ta med sig inför eventuell framtida bröllopsplanering för det var några små detaljer som gjort att det såg snyggt ut och att det verkligen följde en röd tråd.

Idag började dagen tyvärr lite tråkigt T gjorde bort sig och körde in i en annan bil, riktigt klantigt men samtidigt så enkelt gjort. Jag har fått bita mig i tungan flera gånger idag, det är lätt att påpeka andras fel men samtidigt har jag gjort en liknande grej själv så jag kan verkligen inte komma och vifta med någon pekpinne! Som tur var blev det inga jätteskador varken på vår eller den andra bilen men det kommer säkert kosta en slant i slutändan ändå för det gör det alltid när det kommer till bilar! Dagen fick i alla fall ett bra slut då vi avslutade med skojakt på Bergvik och vi lyckades hitta det vi sökte båda två vilket kändes väldigt skönt då vi båda letat efter löpar-/promenadskor länge utan att hittat något.

Imorgon väntar en ny husvisning, det är inte superintressant men ändå värt att titta på då det kanske blir mer intressant efter att ha sett det på riktigt...!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: