Hakuna Matata

2012-06-19
16:59:06

1 år /S
Jag har väldigt svårt att förstå att vi redan är inne i midsommarveckan!
Vad hände med våren 2012, hur kunde den passera i en sådan rasande fart?! När jag insåg att det var midsommar så kom jag att tänka på att jag förra midsommarafton var ny som återinflyttad karlstadbo (tror jag), och det kändes ännu mer konstigt! Att ett helt år har gått sedan jag lämnade Linköping bakom mig...

Saknade efter Linköping har funnits hos mig hela tiden samtidigt som både jag och T känner att vi gjorde rätt som flyttade tillbaka. För min del är det jobbet som saknats mest då jag verkligen hade fantastiska kollegor, fantastisk chef och en fantastisk arbetsmiljö. Den saknaden kändes väl lite extra när jag hamnade på mitt vikariat som var låååångt ifrån det även om kollegorna var härliga därmed, så kom vi varandra aldrig så nära, och lokalerna var ju superslitna, och chefen levde inte upp till mina förväntningar.

Nu när jag äntligen fått en fast tjänst så känns det efter en långsam start bara bättre och bättre...

Sen finns det andra saker som jag kan sakna socialt då jag inte lärt känna någon direkt utanför jobbet men det kommer väl det med, jag känner att bitarna har börjat falla på plats i alla fall och det är såååå skönt.

Det som inte varit bra under det här året är väl Pepsi, idag är det nämligen dags för ett nytt veterinärbesök, jag vet inte vilket i raden det är då det varit så många. Anledningen denna gång är att han återigen fått små vätskande bölder mellan tårna. Vi funderar på om det kanske trots allt är foderallergi och då i så fall fiskfoder, eller om det är vanliga våteksem som kommit nu när det börjat bli varmt och det regnar om vart annat... vi vill i alla fall vara på den säkra sidan och kolla så det inte är allergi! Så ni kan väl hålla tummarna för oss i eftermiddag, för att det är något som är lätt att råda bot på...


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: