Hakuna Matata

2012-07-20
02:59:00

Kantarellsök /S
Som jag berättade tidigare så har vi inlett kantarellsöksträning här hemma, jag och vovven. Min tanke har varit att gå en kantarellsökskurs med honom och jag kom så långt att jag ringde en instruktör för att anmäla oss till sommarens kurs. Typiskt nog så ställdes den in och istället kommer det gå en kurs i höst förmodligen.
 
Men nu är ju jag som jag är, det vill säga, att har jag väl kommit på en sak jag vill ha/göra så vill jag göra det NU. Därmed inleddes träning på hemmaplan med videon som guide. Den är lite töntig men väldigt enkelt beskrivet hur man går till väga och det är ju det viktigaste. Jag vet att det finns andra sätt att lära in också och kanske testar vi i slutändan någon annat för vi har fastnat lite mellan steg 1 och 2 just nu.
Läste också i tidningen om någon som gjort tvärtom och lärt in doft först och sedan markeringen.
Förhoppningsvis så blir det en kantarellhund av Pepsi i slutändan, och skulle det inte bli det så har vi i alla fall haft lite rolig träningstid tillsammans, något vi tyvärr har alltför lite av pga min egen lathet.
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: