Hakuna Matata

2012-07-19
22:16:16

Hus, hus, hus, samma tankar som snurrar om och om igen... /S
 
Ovan ser ni planlösningen på det senaste huset i raden av visningar vi varit på. Det är ett litet hus på 120kvm som faktiskt föll både mig och T ganska bra i smaken. Vi drömmer båda två om större ytor men börjar väl kanske smått inse att vi inte har råd med det vi egentligen vill ha, i alla fall eftersom ingen av oss är villig att flytta utanför stan. Drömmen är väl att de där barnen man drömmer om ska kunna få egna rum med gott om lekutrymme på golvet, men det ger väl inte det här huset. Här handlar det snarare om att man trots allt får ett eget utrymme att få stänga in sig på där man får plats med en säng och kanske ett litet skrivbord. Min tanke  var att man kan förvandla sovrummet i bortre änden av vardagsrummet till ett lekrum när de där framtida barnen men drömmer om, är små. Sedan kan man göra om förrådet så att man får en kontorshörna där inne tills dess att behovet av ett lekrum försvinner.
 
Huset är som sagt inte vårt drömhus men det är ett bra hus i bra skick, med tillräckligt många rum och hyfsat gott om förvaringsutrymmen, en tomt som är nästintill precis vad jag söker - dvs en avskild tomt utan alltför mycket insyn, tillräckligt stor för lite kubbspel eller bollsparkande och kanske ett litet trädgårdsland, samtidigt som den är tillräckligt liten för att inte vara särskilt krävande + att man har kvällssol. Det ligger i ett lugnt område med 5,5 km cykelväg till stan och jag skulle tro att jag skulle ha ungefär lika långt till mitt jobb, nära till motorvägen vilket gör att man snabbt kan förflytta sig genom stan, lekplats, skog med elljusspår, liten pulkabacka precis i närheten. Tillgång till stadsbuss även om det är en dryg resa då det är vid linjens ändhållplats... Som sagt, mycket passar precis in på det vi vill ha, men hjälp vad svårt det är att veta att vilket hus det är som är RÄTT!!
 
Intresseade är vi, och kommer förmodligen vara med och buda, frågan är hur långt vi är beredda att vara med...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: