Hakuna Matata

2012-07-07
17:17:07

Första semesterdagen /S
Första semesterdagen har varit en bra sådan!
Igår hade vi tänkt fira semestern med en utgång men lusten till en utgång försvann helt både för mig och T så det slutade med en lugn hemmakväll. Idag tog jag sovmorgon precis som jag hade tänkt, men när jag väl kom upp var jag riktigt effektiv och dammade, dammsög och torkade av golven i hela lägenheten medan T promenerade med vovven och städade toaletten - så himla skönt att ha det gjort då det var ytterst välbehövligt! När vi ändå skitat ner oss så passade vi på att klippa Ts hår, något som jag skjutit upp länge då det är så tråkigt!
Med andra ord blev det en väldigt sen frukost ;)

Efter frukosten väntade en husvisning och det var den jobbigaste visningen jag varit på hittills. Det var Hemverket som hade hand om försäljningen och det innebär, om jag förstått rätt, att de handhar bara själva köpdelen och annonssidan för visningen ansvarade säljaren själv för. Förmodligen var det en vän till familjen som visade huset, dvs att han kunde inte svara på så mycket frågor för han kunde inget om huset egentligen, det fanns inga prospekt att titta i mer än infon på nätet och säljarna verkar inte ha brytt sig det minsta om att förbereda huset för visningen för det var saker öööööööööööööverallt!!! Jag brukar aldrig ha några svårigheter att se hur huset skulle KUNNA se ut, men idag fick jag panik av att gå runt i rummen, det var så himla mycket saker och så himla många dåliga renoveringar!
Med andra ord var det inte det minsta intressant för vår del!

Nu håller vi på att tvätta de sista maskinerna innan vi ska bege oss ut i sommarstugan för en grillkväll. Hoppas ni andra har en skön semester/helg!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: