Hakuna Matata

2012-01-30
14:13:02

The Descendants /L
Igår såg jag filmen The Descendants. Handlar kort och gott om pappa George Clooney vars fru ligger i koma och kommer aldrig mer vakna upp. Hans släkt är mitt uppe i försäljning av mark de äger, han har ingen vidare kontakt med sina två döttrar och mitt i allt får han reda på att frugan hade en affär.

Jag hade fått för mig filmen skulle vara haha-rolig. Så tolkade jag i alla fall trailern när han smög omkring i häcken, men icke. Den var inte rolig. Den var inte gråta-sorglig heller. Jag är en sån som gillar när filmer är antingen eller. För mig gav den ingenting, jag är faktiskt besviken. Nu är The Descendants nominerad till 11 (!) Oscars. Är det sådan brist på bra filmer att det här är det bästa vi får i år? Men fasiken vad jag skulle vilja besöka Hawaii!

 


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: