Hakuna Matata

2012-01-29
18:26:37

Moneyball /L
Igår, efter den bisarra sekt-ritual-händelsen, såg vi filmen Moneyball. Den har fått bra kritik.
Tyvärr vet jag inte vem som sa att den var bra. Den handlar om sportchefen Brad Pitt som ska försöka få sitt lag A att slå alla stora big-guys-lag med mycket pengar. Han försöker då göra det här med hjälp av en mattenörd och ingen tror ju på deras ide... typisk amerikansk klyscha med andra ord.
Jag hängde ju inte med på allt eftersom jag har ett behov av att veta vilka karaktärerna i en film är. Och eftersom baseball är lika med skolans brännboll i Sverige kan jag absolut nada utöver det om sporten. I filmen fanns människor med som jag inte hade en aning om vad deras jobb var. Det är säkert helt logiskt om man vet något om branschen men för oss icke-amerikaner eller icke-sportsmänniskor så förstår man inte alltid allt.
Bäst var dottern, vet inte namnet men hon spelar även dottern i Brothers and Sisters. Ni vet dottern till hon äldsta i syskonskaran. Flickan kan sjunga!
Men den går att se. Den berör inte. Den är bara en helt okej film.


Kommentar:
#1: S

Den har vi också sett men jag tyckte precis som dig - var alldeles för många termer som jag inte hade någon koll alls på!

2012-01-29 @ 18:55:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: