Hakuna Matata

2012-01-29
13:00:47

Ett frieri? /L

Igår kväll försvann J in på toaletten. Jag hörde att han rakade sig och duscha... gjorde sig proper liksom. Så såg jag ute att någon hade pyntat med marschaller. (Vi bor brevid ruinerna av en gammal kyrka). Så jag frågade J om det kanske var han som planlagt något för mig... möjligen ett frieri? Han bara skakade på huvudet. Fan! Vilken besvikelse. Tänk så romantiskt om han hade lurat ut mig, omgett mig med ljus och gått ner på knä? Eller hur?

Men sen blev det lite creepy. Helt plötsligt invaderades ringen av sjungande människor i svarta kåpor, likt liemannen förutom lien då. Precis så som man skulle tro att en sekt fungerade. Jag, som skulle ut med Åsa tänkte att dit går jag ju inte. Jag kan ju hamna mitt i en offercermoni. Man vet ju aldrig. Det här är ju Norge.

Ljus som omger ruinerna.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: