Hakuna Matata

2012-01-21
12:57:55

10 happy years /S
http://m.s11.heylog.com/heylog/pics/23/234eb7f5bc686e0d386b879d0197ea12_png_656x600_q85.jpg

Igår firade jag och älsklingen 10 år tillsammans!

Det känns väldigt konstigt att säga att vi har varit tillsammans i 10 år, det är ju en liten evighet, särskilt med tanke på att vi bara är 25 år gamla, men det gör det inte desto mindre fint.
På de här tio åren har vi istället för att växa ifrån varandra som många gör under omvandlngen från tonåring till vuxen, istället snarare växt samman och jag känner mig så trygg med honom och i vårt förhållande, en helt annan säkerhet och förtroende än vad jag/vi kände de första åren.
Jag ska inte säga att det alltid varit lekande lätt - långt ifrån! Att bli tillsammans när man är 15 år, mitt i en känslomässig storm inombords med alla tankar om framtid, osäkerheten i att vara i ett förhållande och hur man borde bete sig ledde till många känslomässiga diskussioner...

Eller när jag lämnade Karlstad för att plugga och han åkte till en helt annan ort för att göra lumpen i 14 långa månader och alla känslor och tankar det rörde upp. Att gå från att ses i stort sett varje dag till att knappt se varandra 24h/månaden och då dessutom ses tillsammans med våra familjerna som också saknat oss och ville tillbringa tid med oss.

...och från att ha sett varandra 24h/månad till att helt plötsligt bli sambos (dessutom i en liten 1:a utan toalettdörr de första veckorna!!) och se varandra hela tiden var även det en omställning.

...att uppleva studentlivet tillsammans...

...att finnas där och få uppleva glädjen i att slutföra en lång utbildning och få sin första riktiga anställning...

...att gemensamt ta beslutet om att utöka familjen med en fyrbent liten varelse som totalt vände upp och ner på det mesta i vår tillvaro den första tiden men som är så nära en bebis man kan komma för oss...

...att tillsammans ta beslutet att vi faktiskt är så säkra i vårt förhållande och på vår framtid att vi vill markera det med en förlovning...

...att ta det stora, svåra, enkla beslutet att bryta upp från allt och flytta tillbaka till karlstad vilket innebar 3,5 månader som särbos...

...att finnas där som stöd för varandra i alla känslomässiga upp- och nergångar


Att gå igenom 10 år tillsammans och efter allt det känna att man älskar personen
och inte kan föreställa sig ett liv utan den personen vid sin sida
... det gör mig alldeles varm inombords <3

http://thebusinessgypsy.files.wordpress.com/2011/05/hearthand.jpg

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: