Hakuna Matata

2012-02-23
14:20:30

En prinsessa /L
Hipp hurra på födelsedagen får man väl säga till den lilla prinsessan :)
Alltid kul med bebisar. För oss innebär det också att vi har våra jobb kvar. Bara positivt alltså :)

Sen är jag ju ingen monarkist. Jag tycker inte att ett kungahus passar in i 2012-talets demokrati.
Det kostar onödigt med pengar och jag tycker inte att barn ska födas in i något så förutbestämt.
Å andra sidan gillar jag inte republik heller.
Jag önskar det fanns något helt annat. Som nu fast utan president eller kung, bara statsminister och regering.

Kungahuset behövde en bebis nu. De har fått utstå mycket dålig publicitet i det sista. Stackars Vickan som fått vara den som ska göra bra reklam när resten av familjen gör bort sig en efter en. Det kan inte vara lätt.

Även fast jag inte är någon förespråkare till monarkin tycker jag i alla fall att trots all skit så har Sverige ett bra kungahus i jämförelse med resten av Europa.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: