Hakuna Matata

2012-12-11
19:58:00

Mindre än 2 veckor... /S
Igår var det exakt två veckor kvar till julafton!!
 
Jag känner mig allt annat än redo då jag inte lyckats handla en enda julklapp, jag har inte fått fram en enda tomte och energinivån ligger på minussidan efter ännu en intensiv vecka på jobbet.
 
Även om julen i år känns lite stressig så kan jag inte låta bli att längta efter julkaoset och jag kan bli lite sorgsen samtidigt som jag är så oerhört förväntansfull inför det som väntar. Men nu är jag och T inne på "sista" av allt...
Till våren växer vår familj och det här är de sista månaderna vi har tillsammmans helt på egen hand vilket ändå är lite speciellt...
 
Samtidigt så börjar graviditeten sjunka in mer och mer både för min och Ts del. För båda två tror jag att vi tog ett stort steg gällande det i samband med senaste ultraljudet när vi fick se vårt lilla underverk igen och vi fick veta vad som gömmer sig där inne, vi har pratat mer om bebisen den senaste veckan än vi gjort tidigare, och jag kan se att min mage börjar ta formen av en bebismage och inte bara se ut som en degig bullmage. Jag väntar fortfarande på de första tydliga rörelserna. Ibland kan jag tro att jag känner något men jag är väldigt osäker... Jag längtar inte bara efter att få känna det första fladdret, jag längtar nästan ännu mer efter att buffarna ska kännas även utanpå magen så att jag och pappan får dela de stunderna tillsammans..Vid jul har vi hunnit halvvägs igenom graviditeten och det känns lite läskigt då mina tankar mer och mer börjar riktas mot avslutet av graviditeten - det vill säga förlossningen.
Jag har alltid varit nervös inför det och kände nästan en skräck inför tanken att någon gång genomgå en förlossning, sedan började jag vänja mig vid tanken men nu när jag faktiskt har en sådan upplevelse bara några månader framför mig så börjar rädslan återvända och jag försöker komma på olika sätt att förbereda mig...

Någon som har litteraturtips eller andra tips på vad man kan göra för att känna sig laddad och förberedd istället för rädd och osäker inför en förlossning??

Kommentar:
#1: Linda

Vette fan om det är så bra att läsa. Jag blev bara räddare.
Tror inte man kan förbereda sig så mycket heller. För det blir aldrig som man tänkt sig. Packa väskan i god tid och bestäm dig för vilken typ av smärtstillande du vill ha. När du väl ligger på sjukhuset skiter du i allt.

2012-12-13 @ 18:02:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: