Hakuna Matata

2012-12-05
20:24:05

Ledarskapets baksidor /L
Idag var det igång igen med konflikt på jobbet. Som ledare ska man ta skitgörat.
Jag orkar inte skriva ned hela historien för det är verkligen på dagisnivå det ligger. Vilket också är sjukt irriterande.
Personen det handlar om har noll självinsikt dessutom som inte gör saken bättre.
En normal människa som får höra att denne gjort fel i förhållande till hur du möter dina kollegor borde normalt sett reagera med ånger och bli ledsen av att folk uppfattat det så. Den här människan fokuserar bara på VEM som är en "skvallerbytta" och syndabock. 
Det som känns svårt är att personen jobbar på mitt barns avdelning.
Som mamma känner man en viss oro över konsekvenserna av hatet jag känner riktas mot mig också ska överföras till mitt barn. Med tanke på den bristande professionalitet som jag sett hittills blir man klart orolig!
Ögonen var helt kolsvarta och om de kunde dödat hade jag inte skrivit i denna stund.
 
Imorgon är det på´n igen.
 
Taggar: Arbete, Chefsrollen, Jobb, Konflikt, Konflikthantering, Ledarskap;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: