Hakuna Matata

2012-12-28
14:54:08

9 1/2 vecka /L
Jag såg en film häromdagen, 9 1/2 vecka med Mickey Rourke och Kim Basinger i sina bästa år. Filmen gjorde 1986, året vi föddes så den är "gammal" :-) ändå är storyn lika aktuell nu. Fifty shades of Grey påminner om 9 1/2 vecka.
 
 
Handling:
Nyskilda Elizabeth (Kim Basinger) träffar mystiske John Gray (Mickey Rourke) och de två inleder någon form av kiny-sex-förhållande. Lekarna blir värre och Elizabeths gränser testas hela tiden. Hon vill ha mer er ut av förhållandet än han.
 
 
Jag läste runt lite kring filmen och liksom Fifty shades så verkar det vara antingen starka positiva eller starka negativa åsikter. Filmen känns ytlig även fast jag tycker att Rourke och Basinger är bra i rollerna. De var helt klart snygga för 26 år sedan. 
Tyvärr känns det som om något fattas hela tiden. Man får inte riktigt någon klar bild över någonting. Plötsligt är hon glad, ledsen, arg och han är dominant, charmig, oförståelig. Rena jojo-effekten i humörsvägningar. Möjligt att man bör kunna läsa mellan raderna bättre än vad jag kan för att förstå sig på karaktärerna. Jag ser mer fram emot filmatiseringen av E.L James böcker.
 
Taggar: 1986, 50 nyanser av honom, 9 1/2 vecka, 9 1/2 weeks, E.L James, Fifty shades of grey, Film, Kim Basinger, Kinky, Mickey Rourke, Recension, Sex..., Sexlekar;

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: