Hakuna Matata

2012-08-01
20:05:34

Stress /S
Nu har hela onsdagen passerat och jag är nu mycket nära slutet på min semester!
På måndag drar allvaret igång och igen, och ärligt talat har jag ingen lust alls till det... Jag vet inte om det beror på, men jag saknar lusten och kreativiteten. Förhoppningsvis infinner den sig när jag väl är tillbaka till jobbet. 
 
Nu när semesterslutet närmar sig börjar jag känna av en viss stress av allt jag vill göra som ännu inte är gjort.
Den här veckan har det gått otroligt mycket tid åt huset och allt som måste fixas och kollas upp. Till exempel har jag ägnat mycket tid åt att titta upp olika villa och hemförsäkringar men tyvärr känner jag mig inte jättemycket klokare. Vi har också diskuterat vår ekonomi fram och tillbaka men tyvärrr utan att bli så mycket klokare där heller då det inte är helt lätt att välja bank, och inte heller att veta hur vi ska lägga upp vår ekonomi i framtiden. Hittills har vi haft helt delad ekonomi men vi vill låta den växa samman lite mer nu när vi har ett hus tillsammans, men den övergången är inte helt lätt då man är så van att mina pengar är just MINA pengar. Antar att det handlar om att våga låta någon annan ta kontrollen kanske...
 
Idag gjorde jag ett försök att leta födelsedagspresent till T som fyller år på fredag. Jag hade sedan flera veckor bestämt vad jag skulle köpa men den idéen föll helt igenom i och med husköpet. För en gångs skull hade jag nämligen tänkt lägga en lite större slant på Ts present, något vi inte brukar göra. Men nu när vi ska köpa hus och i stort sett tömma våra konton så kändes det inte riktigt klokt eller försvarbart att köpa en present för flera tusen när det finns så mycket annat vi kommer att behöva/vilja göra när vi väl får huset. Till slut fick jag en idé, kostar lite den med men den är ändå användbar när vi väl är inne i huset vilket gör att det känns bra.
 
Nu under de sista lediga semesterdagarna ska jag försöka ta mig ut i skogen och plocka lite kantareller och blåbär för nu äntligen kommer vi att få en stor frys!!!  Men vi får väl se vad vädret bjuder på de närmaste dagarna..
 
Nu ska jag och vovven gå en liten promenad i väntan på att husse ska komma hem från sin fiskedag.
 
Ha en skön kväll mina vänner!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: