Hakuna Matata

2012-08-21
22:19:42

Aviga och räta /S
Idag påbörjade jag något jag varit sugen på de senaste veckorna, något som jag aldrig hade trott i min vildaste fantasi att jag skulle bli sugen på - nämligen att sticka!
Under sommaren, precis som alla andra somrar har läslusten sköjlt över mig och jag har kommit igång så bra att när en bok väl tagit slut, har jag kunnat ta näst intill vad som helst som fortsättning. Därmed har jag nu börjat läsa en bok som jag förmodligen aldrig skulle kommit på tanken att välja i bokhyllan i affären, men när en kollega hade med en kasse böcker så kom den ändå med mig hem.
 
Boken heter Livets aviga och räta och i centrum för handligen återfinns garnbutiken Walker & Daughter, belägen på Manhattan. Butiken ägs och drivs av Georgia Walker, ensamstående mamma till tonårstösen Dakota. I butiken möts allehanda människor -företrädesvis kvinnor - och det är i dessa möten och de relationer som uppstår, som Jacobs har hämtat den berättelse hon förmedlar. Har bara kommit halvvägs och kan varken säga bu eller bä om boken, har inte riktigt fastnat för den...
 
Så efter att ha läst om en massa kvinnor som träffas för att sticka och prata så uppstod ett sug inom mig att lära mig att sticka - och gudarna ska veta att det ALDRIG har lockat mig förr! Så idag när jag var hos mamma fick jag låna två stickor och lära mig att sticka räta (?)maskor. Det är lite pilligt och inte helt lätt men än så länge tycker jag att det är ganska roligt, och egentligen borde det passa mig perfekt då jag gärna fastnar med pilliga saker, det som talar emot att jag skulle kunna upprätthålla intresset är väl mitt tålamod vid inlärningsprocesser :p
 
 
http://cdn.publishdev.se/cdn/1-2/982582/images/2010/sticka-003_114480627.jpg

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: