Hakuna Matata

2012-04-27
17:04:08

sköna helg, välkommen! /S
Fredag igen, och för min del innebär det långhelg då jag tagit ledigt måndag som är klämdag!
Det känns riktigt skönt då jag varit så trött och sliten under de senaste två veckorna när jag försöker komma in i nya jobbet. Jag börjar känna att bitarna faller på plats men jag känner också att jag har måååååånga namn kvar att lära och jag har fortfarande svårt att koppla ihop föräldrarna med rätt barn vilket alltid blir lite jobbigt när föräldrarna kommer på eftermiddagen och man inte är säker på vilket barn det är de letar efter! Men jag är på gång i alla fall ;)

Ikväll bär det av mot sommarstugan för en myskväll med god mat tillsammans med svärföräldrarna. Vi kommer att spendera natten där då det är fixardag som står på schemat imorgon. I höstas påbörjade vi nämligen projektet att omvandla den bastuliknande altanen till ett ljust och härligt uterum med vitmålade väggar, men det hann bli alltför kallt och rått för att vi skulle kunna slutföra, och med svärfars 60 års kalas i antågande så är det dags att göra färdigt. Sen är det även lite båtpyssel som står på agendan...

I övrigt rullar dagarna på, mina tankar snurrar fortfarande mycket kring hus och det har äntligen kommit ut ett nytt objekt som lockar oss, denna gång i den högre prisklassen så jag är inte alltför hoppfull då jag tror att det kommer överstiga vår gräns men titta måste vi ju göra i alla fall - för det kaaaaaan ju stanna inom vår gräns!

Hur som helst, ha en underbar helg!!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: