Hakuna Matata

2012-04-20
14:34:11

Shoppingdag /S
Min första arbetsvecka på min första fasta tjänst i Karlstad är till ända och det blev trots allt en lugn sådan då många av barnen blev sjuka i slutet av veckan så idag hade vi bara fyra barn på fyra pedagoger och en student. Skönt nog var det min tidiga dag då det var lite för lugnt. Jag har varit lite utav ett vrak den här veckan som ramlat ihop i soffan efter dagarna på jobbet helt slut efter allt hjärnan hela dagen försökt att få in i form av namn och nya rutiner. Att hela tiden göra sitt yttersta för att barnen ska lära känna dig är också ansträngande och all överdriven vänlighet man försöker utstråla mot nya kollegor, barn och föräldrar. Men nu är det helg och tid för lite andrum och att smälta allt detta.

Särskilt lugn helg blir det dock inte!
Tidigt imorgon bitti bär det nämligen av mot Ullared för en dag med shopping! Det ska bli riktigt roligt och jag hoppas på att hitta en hel del kläder för att fylla på min garderob som jag inser har alldeles för lite kläder för det jobb jag nu har med mycket småbarn som ständigt kommer och kladdar ner en, lite skillnad mot hur jag haft det med de lite äldre barnen den senaste tiden!

Ha en underbar helg och håll tummarna för att jag ska hitta många fynd ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: