Hakuna Matata

2011-11-27
12:43:33

Jag är så glad över min fina sambo! /S
Hej mina vänner! Idag är det väldigt lugnt och stilla i vårt hem. Efter att ha haft en mysig och välbehövlig hemmakväll på fredagen med kinamat och film så hade sambon gjort upp planer med sina kompisar för att gå ut på lördagen. Själv var jag inte jättesugen + att jag som sagt verkar ha en ny förkylning på G, men i slutändan så hängde jag ändå på. Jag hade inte riktigt samvete till att stanna hemma med tanke på att jag ännu inte lärt känna nästan någon i den här stan - och man lär ju inte känna någon genom att sitta hemma och uggla ensam! Så det slutade med att jag hängde på. Det blev en lugn förfest, hade träffat de flesta tidigare men fick träffa något nytt ansikte. Därefter blev det utgång, första utgången på evigheter för mig då jag nöjt mig med att sitta på en uteservering under sommaren. Det var inget fel på val av ställe, absolut inte... MEN... jag var så uttråkad och den enda tanke som malde i huvudet var hur tacksam jag var över att ha min underbara fina sambo, att inte behöva hänga på krogen var och varannan helg! Det positiva med krogbesöket var väl att jag uppskattar min underbara sambo ännu mer och vill skämma bort honom massor för att visa hur mycket han betyder för mig! För att komma in på något helt annat så var jag och T på husvisning igår igen, vår andra i raden. Återigen så handlade den enbart bara om att lära känna olika hustyper inför den dagen man faktiskt är på husjakt på riktigt. Tyvärr så tyckte både jag och T om huset jättemycket och önskar att vi hade haft pengarna nu! Det var 4 sovrum, precis som vi vill ha och det var bra storlek på alla rum, det fanns ett allrum med plats för ett matsalsbord som vi båda vill ha, köket var ganska litet men ändå med tillräckligt med yta, badrummet var renoverat på senare år. Det vi gillade mest båda två var nog utemiljö. Den fina altanen som var inglasad till hälften och med ett soldäck, faktumen att trädgården inte var så stor och att den var inringad av husväggar på 1,5 sida och höga uppväxta häckar på de andra sidorna. Jag kunde riktigt se våra (förhoppningsvis) framtida barn springa runt på gräsmattan, hur de spelade krockett och fotboll eller sprang i vattenspridaren. Det enda minus jag kunde säga var att vardagsrummet var i minsta laget, det hade funkat men det var litet! Nu ska vi försöka hitta energi för att åka och hjälpa syster och svåger med att riva deras altan inför deras dränering!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: