Hakuna Matata

2011-11-22
18:08:23

Hösttrött /S
Hej mina vänner! Nu är det mörkt ute... det är mörkt när man går till jobbet, och så grått som vädret har varit de senaste dagarna så känns det knappt som att det hinner bli ljust innan det mörknar på igen! Helgen som gick var i alla fall hett efterlängtad och väldigt bra! Den började på fredagen med en promenad tillsammans med min och Pepsis nya bekantskap J och hennes hund O. Det var lite kul för Pepsi blev jätteglad när han såg O och började nästan försöka sig på en lek vilket är helt otroligt ovanligt - antalet gånger det har hänt tidigare under hans tid hos oss kan jag nog räkna på min ena hand! Tyvärr befann vi oss knappast på en lekvänlig plats så det fick bara bli promenad. Väl hemma hann jag landa lite innan min underbara vän och bloggkollega hämtade upp mig för en kväll med lite mat men framför allt biofilmen Breaking dawn!! Maten var god men framför allt var det underbart att få sitta med min vän på tu man hand och bara prata om allt möjligt. Vi ses ju av och till men när vi träffades nu så insåg jag hur mycket jag saknar att bara ses vi två. Så efter någon timma med tjejprat som man bara kan ha med någon som känt dig även innan du blev just du i sin vuxna form, så blev det bio. Jag älskade filmen! Den hade några få brister men jag tycker nog att bristerna var väldigt få. Jag tyckte nog att den här var den bästa filmen i Twilightsrien hittills och jag ser verkligen fram emot nästa år och premiären av den sista filmen!! I övrigt så är jag som sagt hösttrött. Känns som att jag bara gäspar och gäspar, längtar efter att få komma hem och få krypa ner i soffan med en bok eller tv-dosan i handen och bara vara. Därför känns det riktigt tungt att veta att inte finns någon direkt långledighet i sikte heller. Eftersom jag inte är fast anställd så vill jag spara mina dagar till nästa sommar så att jag ska kunna vara ledig i 4 veckor, och det innebär att jag bara kan ta ut 2 dagar innan dess. Så jag kommer bara ta en enda dags ledighet vilket ger 4 lediga dagar i följd över julhelgen men det känns långt ifrån tillräckligt. För att slippa julstressen har jag i alla fall påbörjat julklappshandeln! Två av mina fyra syskonbarn har jag fixat till, mina föräldrar har jag bestämt VAD jag ska köpa så det är bara att inhandla, och en julklapp har jag hittat till darling så en liten bit på vägen har jag i alla fall kommit. Idag kunde jag även stryka en till punkt på min to do-list, och det var att boka trimtid till vovven som nu är riktigt lurvig. Det blir första gången jag lämnar bort honom för en heltrimning och det känns underbart skönt att bara kunna lämna in honom och få tillbaka honom nybadad, nyklippt och med nyklippta klor. Det kostar en liten slant men det är det fasen värt den här gången efter hur ovänner vi varit de senaste gångerna. Jag tänker att jag ska lämna in honom några gånger nu och förhoppningsvis lugnar han sig lite igen så att jag kan börja klippa honom själv senare under våren. Nu ska jag titta på lite TV innan jag och vovven ska gå och möta vår älskling som kommer med Stockholmståget lite senare ikväll. Kram på er! PS. Ursäkta den långa jobbiga texten utan mellanrum, vet inte varför mellanrummen inte syns i inläggen för jag har det i verktyget när jag skriver! DS.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: