Hakuna Matata

2011-11-09
21:19:47

Egoboost som en del skulle kalla det /S
Idag var det dags för mitt första medarbetarsamtal på mitt nya jobb samt ett grupputvecklingssamtal med kollegorna och det visade sig bli en riktig egoboost. Fick massor med beröm både från chef och kollegor, och chefen hade i sin tur fått höra från föräldrarna att kvalitén hade höjts under hösten sedan jag börjat! Vad ska man säga.... bara att tacka och suga åt sig antar jag!

När jag väl fick prata ensam med min chef kunde jag inte låta bli att höra mig för hur det såg ut med anställningar när mitt vikariat går ut om ett år. Tyvärr hade hon inga glädjebesked att komma med då det just nu inte var tal om några tjänster även om hon trodde att chanserna var stora för att det skulle bli. Så vi får väl se - det innebär i alla fall att jag kommer fortsätta att se mig om efter fasta tjänster under året, men jag kommer nog vara lite kräsen. Kul nog så vet jag att det är flera nybyggen på gång. Tror också att jag bestämt mig för att försöka att hålla mig kvar i min egen kommun även om grannkommunen är väldigt nära.

De här tre första arbetsdagarna har varit dagar fyllda med jobb. På måndagen blev det en 13h jobbdag som avslutades med personalmöte, på tisdagen fick jag barntomt en timme innan jag skulle sluta så jag satte mig med utvecklingssamtal och när jag väl kommit in i det så körde jag en timmes övertid för att hinna lite längre, och slutligen hade jag ett kvällsmöte även idag när det var dags för introduktion för ett arbete med en barnbok jag ska jobba med under året i min grupp. Så när jag kom hem idag och möttes av matdoft, tända ljus i hela lägenheten och lugn skön musik, var det helt underbart... vissa dagar älskar man dem lite extra ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: