Hakuna Matata

2011-11-02
01:02:49

Bloggar /L
Uhh... är det bara jag som börjar tröttna på att läsa storbloggarna?
De skriver ju om samma sak. Favoriten är när de ger smygreklam i bloggen också...
och av någon kooonstig anledning så råkar just varenda en upptäcka just DEN produkten samma dag.
Jag vill inte se ett inlägg till om hur jäkla underbar Rapunzel är. Nu kan vi i alla fall glädja oss åt att vi
slipper läsa om Bobby hela tiden.

Allt är så otroligt baserat på materialism att man mår illa. Hur många skor kan en människa äga?
Jag tror bestämt Kenza snart har satt rekord om inte annat.
Eller Blondinbellas ständiga tjat om att självrespekt defineras av vilken mega karriär du SKA göra.
Och allt jäkla snack om hur hon har slitit hit och dit. Förlåt mig men jag tror inte att hon vet vad det är att
sliiita i uppväxten. Kom till mig när du växt upp med en frånvarande pappa, deprimerad mamma och en bror med diagnos.
DÅ kan jag bli imponerad av att du faktiskt åstadkom något utöver det vanliga.
Varje dag kommer det något nytt heeemskt som hon varit med om som bara visar vad hon klarat att komma ut ur, förlåt mig men det känns falskt. Allt.

Eller Englas showroom och Happily ever after. Puttinuttigare får man leta efter. Falskt.
Karriärdag på skolan: Vad jobbar din mamma med då?
- Min mamma köper kläder för flera tusen varje månad sedan lägger hon upp bilder av sig själv på en sida i tio olika positioner. Jag brukar också få vara med, då brukar s.k näthatare att kommentera mig. De brukar skriva att mamma är en dålig mamma och att jag borde tas hand om av socialamyndigheterna men så skickar ett av alla de roliga företagen någon tröstpresent till mig som mamma slipper betala och då blir hon jätteglad. Så då är allt bra igen. Det ska jag också jobba med. Men först måste jag nog köpa mig nya kläder så mina läsare tycker om mig.

Dessutom hatar jag när de skriver A och inte B.

Nej jag undrar verkligen vad som kommer hända. Kenza har ju skrivit att hon slutar blogga den dagen hon får barn (vi får väl se) men vad gör man efteråt? Det enda hon gör är shoppar och visar upp sina produkter i bloggen.

Allt är säkert bra nu och de tjänar multum men vad kommer egentligen hända, för en dag måste det väl ändå ta slut, eller? Kan man leva på bloggning fram till pension?

Nu låter jag som en riktig surkärring i det här inlägget. Och det kanske jag är men jag är så trött på alla
vi-lever-lyckliga-i-alla-våra-dagar bloggar/FB människor att jag spyr.
Allt är inte sååå jäkla bra hela tiden och allt är absolut inte så jäkla enkelt.

God natt.
Peace out.





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: