Hakuna Matata

2011-11-10
17:49:51

Barn i dagens samhälle /L
Ni har säkert inte missat denna video om en flicka som tror att tidningen är en trasig ipad. Jättesöt flicka men jag kan inte låta bli att tycka att hela grejen är sorglig. Är det dit vi är på väg? När barn inte vet hur man bläddrar i en tidning eller bok? Är det någonting jag minns från barndomen är det den underbara känslan när bamsetidningen, de senare åren Frida, anlände i brevlådan. Eller på helgerna när jag och pappa besökte biblioteket. Jag har alltid älskat böcker och tidningar, och är det någonting jag ska ge vidare till min son är det hur underbar en bra bok kan vara. En bra bok slår alltid en bra film. Du får ut så mycket mer, varje gång.
Mina barn kommer aldrig tro att en tidning är en trasig ipad.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: