Hakuna Matata

2011-05-26
20:48:13

Stressen kommer krypande /S
Jag har sagt det förr och jag säger det igen... just nu går dagar och veckor så jäkla fort!
Jag hälsade på kompisen M i tisdags och när det var dags för mig att bege mig hemåt igen så sa jag att vi måste ju hinna med en sista träff innan jag flyttar och jag började rabbla upp tänkbara datum men kom inte särskilt långt då jag insåg att det faktiskt inte finns så mycket tid kvar!!! Just nu har jag planerna klara för varje helg innan flytten även om det är väldigt lösa planer. Den här helgen ska jag hem till karlstad eftersom vi har fått två lägenhetserbjudanden så vi ska gå på visning av de så vi kan lämna svar. Sen blir det karlstad igen redan på onsdag då det är långledigt ända till och med måndag! Helgen därefter hade jag nog tänkt vara kvar här och packa... MEN då visade det sig att bloggkollegan med sin lilleman skulle till Karlstad just den helgen och det kan jag ju inte missa så då blir det karlstad igen (tror ni jag kommer va trött på att resa eller?!?!). Tittar man på helgen som kommer därefter så är det redan helgen innan flytt och då är det ju dags att ta tag i packandet på allvar och städa så mycket man kan göra på förhand. Sen är det hem till karlstad igen för midsommarfirande och tillbaka till Linköping på lördagen för att fixa det sista innan lastbilen och päronen kommer på söndagen!
Sen ska jag bara njuuuuuuta av att slippa alla de här #)=/¤)(&")(!)(/!)(/&%!&¤ bilresorna som det blivit en alltför stor dos av under den här våren.

När jag nu kommit till insikt om hur kort tid det är kvar av min tid i Linköping, så har även stressen infunnit sig även vad gäller jobbet. Att hinna med att avsluta portfolios för mina ansvarsbarn, att se till att jag är färdig med mina ansvarsområden så att den som tar över har koll på läget. I nästa vecka har vi avslutning av våra grupper på förskolan så under min planering idag plockade jag ner allt på vår "gruppvägg", där vi har kort och teckningar, info om våra aktiviteter och annat dylikt. Jag måste erkänna att det var riktigt jobbigt och jag blev nästan tårögd för det kändes så definitivt. Vår barngrupp har varit tuff men de är alla underbara individer som har funnit en plats i mitt hjärta, och vissa av dem har självklart rotat sig mer än andra.
Härligt nog så hann jag i alla fall med en hel del av min to-do-list på min planering idag men jag har fortfarande några viktiga punkter kvar att ta hand om och tyvärr inte så mycket planeringstid till förfogande men någon tid ska jag nog kunna hitta.
Sen känner jag att jag vill hitta tid till att kopiera och samla på mig alla bra tips och bra material som jag haft fri tillgång till när jag jobbat, och ta med mig det för även om man tror att man kommer ihåg så vet jag att mycket gärna glöms bort.

Nu ska jag ta tag i packande, diskande, betala räkningar, gå ut med sopor, vattna och allt annat trist som måste göras varje gång jag åker bort! Natti natt på er, och håll tummarna för att de här lägenheterna är något att ha...!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: