Hakuna Matata

2011-03-31
21:07:33

cross your fingers! /S
Då var det (äntligen!) torsdag och det är dags för mig att packa ihop en väska så att den står redo imorgon bitti när jag åker till jobbet, för direkt efter jobbet åker jag och pepsi mot Karlstad. Egentligen har jag ingen större lust med det och hade förmodligen valt att stanna i Lkpg i helgen om det inte vore för det faktum att vi ska på en ny visning.

Just nu har sökandet på Hemnet förlorat all sin forna glans. Förut kunde jag titta in där flera gånger i månaden och drömma om boenden jag ville ha... Nu går jag in där flera gånger om dagen med en besatthet och förhoppning om att det ska ha dykt upp något som kan passa oss. Det skulle verkligen kännas värdelöst att behöva flytta i juni och inte ha något jobb och DESSUTOM få flytta hem till mamma och pappa igen. Missförstå mig rätt... det är inget fel på mina föräldrar, men de kanske har lite svårt att se mig som vuxen... Jag tror att vi alla skulle falla in i de gamla rollerna. HUr som helst så vill jag känna att jag tagit ett steg på vägen när det väl är dags att flytta... att jag antingen har ett jobb att nervöst se fram emot, eller att ha ett nytt boende som jag och T tillsammans får skapa vårt hem av.

Så håll tummarna nu allihop för att lägenheten lever upp till våra förväntningar... och då menar jag enbart våra för vi vill ju inte ha en massa andra budgivare med i matchen :p

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: