Hakuna Matata

2011-03-13
15:17:36

och så börjar mitt "nya" liv... /S
Då var det gjort...
T sitter just nu på tåget mot Karlstad medan jag och Pepsi sitter här hemma och deppar. Pepsi verkade känna direkt att allt inte var som vanligt för han var helt förvirrad när vi kom hem igen efter att ha skjutsat T till tåget... alla husses saker var ju borta och han kände väl att jag var ledsen också för det sved verkligen till i hjärtat att komma hem och bara se sina egna saker, att öppna badrumsskåpet och se att hans halva är tom... att hans garderober gapar tomma... och att titta på sängen och veta att hans halva av sängen också kommer vara tom de kommande månaderna.

Fram tills dess av vi faktiskt satte oss i bilen och åkte mot tåget så har jag inte riktigt kunnat greppa att det inte bara handlar om några dagar... det handlar om tre långa månader... tre månader är lika länge som den tid som gått sedan man firade jul och när jag tänker så så känns det som en evighet... När vi väl satt i bilen så kom insikten i alla fall och det klumpade ihop sig i halsen tills tårarna började rinna. Det kan ju kanske tyckas fånigt då det bara är fem dagar tills vi ses igen men han är min trygghet och stöttepelare i livet och tanken på att han inte finns här hemma när man kommer hem trött efter jobbet känns jättetuff.

Men nu gäller det att försöka göra det bästa av situationen. Att försöka hitta en vardag som inte inkluderar T. Jag tänker försöka fylla den vardagen med fysisk aktivitet och kvalitetstid med Pepsi. Egentligen är det ju inte så många timmar per dag man får efter jobbet, och den tid man har ska man även hinna med matlagningen och andra tråkiga vardagssysslor. Jag har några kilos övervikt att bli av med och Pepsi tackar ju aldrig nej till en promenad... så nu är det dags att försöka göra träningen till en vana igen, vi börjar med promenader och sen ska jag försöka komma igång med joggingen igen :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: