Hakuna Matata

2011-07-12
16:29:47

Väntan och mer dåliga nyheter /S
Nu är det verkligen nedräkning inför flytten. Det ska bli så skönt! Dessutom har jag hittat massor med fint som jag vill ha... Nya fina tallrikar... Nya fina gardiner... Fina krukor... Fina ljuslyktor osv. Men det är ju ingen idé att köpa något förrän man väl kommit in i lägenheten så ni kan ju förstå att jag längtar. Samma vecka går även T på semester så det är en riktigt härlig vecka jag inväntar! Mindre roligt är att Pepsi just nu är mitt i sin ANDRA behandlingsperiod av öroninflammation, därmed blev jag 1200kr fattigare och stackars Pepsi måste nu skölja sina öron med två olika sorters droppar 2 gånger om dagen i 14 dagar. Förra perioden gick det ganska bra men nu HATAR han det o gömmer sig. Det jobbiga är att han nu är rädd att vi ska skölja öronen varje gång vi ropar på honom så han vågar inte komma till oss utan vi måste locka på stackaren. Igår fick vi se att ett område på insidan av hans lår var rött o pälsfritt och jag kunde känna/se små skorvor lite här och var. Precis så började det när han fick sin eksem som vi fick behandla honom för förra månaden! I början av juni skulle han egentligen ha vaccinerats men det fick man inte göra om han inte mådde helt bra så just nu undrar jag om vi nånsin kommer få vaccinera honom :(. Stackars lilla pepsi. Nästa vecka ska vi på återbesök för hans öron och då får vi väl se vad de säger om hans eventuella eksem :(

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: