Hakuna Matata

2011-01-20
18:43:16

Tandläkarbesök /S
Nu har jag äntligen tagit tag i en enkel sak som bara inte kommit mig för att ta tag i, och det är att boka en tid åt Pepsi för en tandsanering. När vi vaccinerade honom senast och veterinären gjorde den allmäna hälsokollen så såg hon att han hade väldigt mycket tandsten. Det var förvisso ingen fara nu och egentligen behöver man inte göra något förrän man ser att tandköttet är irriterat. Men med tanke på att en tandsanering innebär att man söver hunden, och att det alltid innebär en risk, så vill jag göra det innan han blir gammal för han fyller ju trots allt 7 år till sommaren.

Det känns ju inte jätteroligt för det kostar mellan 2200 - 2900kr OM det inte blir några problem. Men det känns ändå bra att göra det nu som sagt då riskerna med att söva honom blir större när han blir äldre + att om man låter det vara kvar så kan det ju bli värre och därmed antagligen ännu dyrare!

Så måndag den 7/2 kl 7.30 ska han lämnas in på kliniken min stackars kille, så får jag hämta honom på eftermiddagen!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: