Hakuna Matata

2011-01-23
15:32:00

Söndag /S
Hej mina vänner!
Den här dagen har börjat och lär antagligen sluta lika lugnt som gårdagen. På tal om gårdagen så åt vi god mat, vi började med att testa sushi som förrätt för första gången i vårt  liv. Jag kan inte påstå att jag tyckte att det var särskilt gott, inte äckligt direkt, men inte heller gott. T var väl inte direkt begeistrad över upplevelsen heller, men nu kan vi i alla fall säga att vi testat det. Därefter blev det panaeng för min del, riktigt gott men också väääldigt starkt så efter några tuggor kändes det som att det brann i munnen! Förr åt vi stark mat ofta men nu blir det allt mer sällan så man är väl kanske inte lika van längre, men gott var det. Sedan blev det en Creme bruleé till efterrätt som vi delade på - också väldigt gott!

Därefter gick vi vidare till bion som ligger näst intill vägg i vägg för att se filmen Love and other drugs, och roligt nog så var den faktiskt bättre än jag trodde. Den var rolig men också sorglig, men den hade det där lilla extra för att det inte skulle bli ännu en fånig romantisk komedi i mängden. Nu säger jag inte att den var fantastiskt, men gillar men den sortens filmen (som jag gör) så tror jag inte att man kommer bli besviken.

Idag vaknade jag vid 10.30, T sov fortfarande så jag smög upp och tog en liten promenad med Pepsi för att låta T ta sovmorgon för en gångs skull. På helgerna är det nämligen i stort sett alltid han som går ut med Pepsi och låter mig sova ;)
Väl hemma igen så sov T fortfarande så jag tänkte fortsätta vara den snälla söta sambon genom att ta hand om hans monsterdiskberg. När det var avklarat sov han fortfarande och då var kl 12! Så jag väckte honom med lite frukost på sängen.

Sedan dess har det blivit en snabbsväng ut till Tornby då T var tvungen att ha en vit tröja inför en grej på jobbet, och nu ska T ta ett varv i längdskidspåret medan jag tar det lite lugnt hemma innan jag tar med Pepsi på en promenad.

Hoppas er helg har varit bra!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: